19 Ekim 2013 Cumartesi

Bu Bayram Neler Okudum?

Belgariad #5 - Efsuncunun Son Oyunu // David Eddings

Belgariad serisinin son kitabı Efsuncunun Son Oyunu. Garion, Torak ile sonunda karşılaşıyor kitap kapağında da görüldüğü gibi. Seri hakkında genel anlamda şöyle diyebilirim: Konu bakımından gerçekten severek okudum. Tek eleştirim vardı o da kitabın yazılırken sanki biraz yüzeysel geçilmiş olduğu. Daha çok betimleme ve ayrıntı bekliyordum diyebilirim. Ama Eddings leziz bir seri kaleme almış. Fantastik edebiyata yeni başlayanlar adına güzel bir öneri olabilir. 







Marşandiz Fanzin

Gerçeklerle arası iyi olmayan edebiyat fanzini, Marşandiz'in 2. sayısı. En başta Lokomotif adlı kısım karşılıyor bizi.

"Son ne zaman bilmesek de, başlangıçları hep gözlerimiz dolarak anıyoruz. Mücadeleye devam edileceğini biliyoruz. Çünkü biz tüm çizgi filmlerin ilk bölümlerini hatırlıyoruz!"

Bu sayıda bizi 3 öykü, 2 şiir, 1 tane de çizgi öykü karşılıyor. Kayıp Rıhtım'da DarLy OpuS diye tanıdığımız Onur Selamet, Amras Ringeril adıyla aşina olduğumuz Özgürcan Uzunyaşa ve Daarlan Gardan olarak bildiğimiz Onur Altan öykülere hayat vermiş. Çizgi öyküyü Emre Öksüz çizmiş. Can Keretek ve geçenlerde Gökyüzüne Düşen Kız adlı kitabı çıkan A. Orçun Can da şiirlerini bizlerle buluşturmuş.


Dönüşüm // Franz Kafka

Çevirmen Ahmet Cemal'in kaleminden çok hoş bir önsöz ile başlıyor Dönüşüm.

"Gregor Samsa, bir sabah bunaltıcı düşlerden uyandığında, kendini yatağında dev bir böceğe dönüşmüş olarak buldu."


Kafka'nın dilini ve önsözü konudan daha çekici buldum diyebilirim. Yine de okuduğuma pişman olmadım. Bir çırpıda bitti. "Sonsöz", "Kafka'dan Felice'ye Dönüşüm üzerine", "Dönüşüm ile ilgili başkaca yazışmalar, günce notları ve konuşmalar" adlı kısımlar da ilgimi çekti.





Giddar // Erbuğ Kaya

Türk fantastik yazarlarına en başından beri bir sempatim var. Fantastik okumaya da onlarla başladım zaten. Erbuğ Kaya ile kitap fuarında, Gio Ödülleri'nde görüşmüş, tanışmış biri olarak bir seneden uzun süredir başlamak istiyordum kitaplarına. Geçenlerde M. İhsan Tatari'nin kitabı bana hediye etmesi ve fuarda Erbuğ Kaya'yı tekrar görüp kitabı imzalatma şansımı fırsat bilerek başlamış bulunuyorum sonunda Giddar'a. 

Henüz çok başındayım. Tek söyleyebileceğim güzel bir kitap olabileceği yönünde çok umutluyum. Erbuğ abinin de dilini sevdim. Bitirdiğimde buraya tekrardan bir şeyler karalayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder