2 Ocak 2017 Pazartesi

2016'da Neler Okudum, Neler İzledim?

2016 az okumalı başladı ve az okumalı bitti. Ama sene içerisinde iyi okudum. O az okumalı aylar ya hep en baştaydı ya da hep en sonda. Bu seneki aylık rekor 1441 sayfa ile Mayıs ayına ait.

Bazen Harry Potter gibi çok severek okuduklarım vardı, bazense zorunda olduğumdan okuduğum Nurullah Ataçlar falan filan...

Genele bakınca memnun değilim. Ama bu hedeften kısarken başka hedeflere doğru yol alıyorum. Çalışıyorum! Bir kamera alacağım... Buna doğru ilerliyorum.

Aşağıya 30 kitap yazdım. Bunlara ek olarak Altyazı Sinema Sözlüğü'nü bir kitap gibi okudum. Henüz bitmedi ama buraya da not düşmek gerek. Bir de senenin son günü son kitabımı okuyup yeni yılın ilk gününde bir kitaba sıfırdan başlamak istedim fakat olmadı. O yarım kalan ve devam ettiğim kitap ise Jules Verne'den 80 Günde Devri Alem.

Ve bu sene okuduklarım:

1) İçeriden Ölmek - Robert Silverberg
2) Korkunun Bütün Sesleri - Kolektif
3) Dünyalı İstilacılar - Robert Silverberg
4) Trinity of Sin (#1 Pandora) - Ray Fawkes
5) Deadpool Yaşayan Ölülerin Gecesi - Cullen Bunn
6) Kardinal Napellus - Gustav Meyrink
7) Üç Cisim Problemi - Cixin Liu
8) İçimizdeki Şeytan - Sabahattin Ali
9) Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı (#5) - J.K. Rowling
10) Çu'nun Bir Günü - Neil Gaiman
11) Harry Potter ve Melez Prens (#6) - J.K. Rowling
12) Harry Potter ve Ölüm Yadigarları (#7) - J.K. Rowling
13) Güçoburlar - Kolektif
14) Gerçek Hesap Bu - Nejat İşler
15) Marvel Team Up (#1 Klasik) - Roy Thomas, Gerry Conway
16) Görünmeyen Adam - H.G Wells
17) Daredevil Şeytanın Eli - Andy Diggle
18) Otostopçunun Galaksi Rehberi (#1) - Douglas Adams
19) Evrenin Sonundaki Restoran (Otostopçunun Galaksi Rehberi #2) - Douglas Adams
20) Yüzük Kardeşliği (Yüzüklerin Efendisi #1) - J.R.R. Tolkien
21) En Güzel Hayalet Hikâyeleri - Kolektif
22) Babamı İki Japon Balığı ile Değiş Tokuş Ettiğim Gün - Neil Gaiman
23) Yer Açın! Yer Açın! - Harry Harrison
24) Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları - Ransom Riggs
25) Deadpool Marvel Evreni'ni Öldürüyor - Cullen Bunn
26) Deadpool Edebiyat Kahramanlarını Öldürüyor - Cullen Bunn
27) 2001 ve Ötesi - Kolektif
28) Şişhane'ye Yağmur Yağıyordu - Haldun Taner
29) Hayalet Hikayeleri - Pınar Kür
30) Diyelim (Söz Arasında) - Nurullah Ataç



Ne izledim kısmına gelirsek... Maalesef o kadar düzenli bir şekilde izlediklerimi yazmamışım. Hatta senenin yarısından sonra yazmaya başlamışım. O yüzden az da olsa aşağıya film listemi ekliyorum, sonrasında ise dizilerden de bahsedip susacağım.

2016 filmlerim:

1) Deadpool
2) The Revenant
3) Carol
4) Mad Max: Fury Road
5) Room
6) The Danish Girl
7) Predestination
8) Triple 9
9) The Lobster
10) The Matrix
11) The Matrix Reloaded
12) The Matrix Revolutions
13) Constantine
14) Point Break
15) Little Buddha
16) Snowpiercer
17) Alice in the Wonderland
18) Spongebob Squarepants
19) Eternal Sunshine of the Spotlesss Mind
20) Sweet November
21) Kötü Kedi Şerafettin
23) The Notebook
24) X-Men Apocalypse
25) Gattaca
26) Dangerous Liasions
27) Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
28) Parenhood
29) Inception
30) The Whole Truth
31) My Own Private Idaho
32) Gattaca
33) Ekşi Elmalar
34) Requiem for a Dream
35) Dead Poets Society
36) Rogue One: A Star Wars Story
37) İkinci Şans
38) Fantastic Beasts and Where to Find Them?
39) Kötü Kedi Şerafettin



Son olarak bakalım izlediğim dizilere...

Benim için en önemli dizi Dexter'dı. Hayatım boyunca bitmesin diye en uğraştığım dizi olacak. Ağladığım tek dizi finali.

Aaron Paul ve Keanu Reeves'e hastayımdır. Bilen bilir. Bunun getirisi ile Aaron Paul'un dizisi The Path'in ilk sezonunu izledım. Aaron olmasına rağmen çekilmiyor, izleyecekseniz dikkat.

Bojack Horseman izledim. Animasyon dizi. Seslendirmenler çok iyi. Özellikle başrol.

Bu sene bir tane anime var. Boku Dake Ga Inai Machi. Sevimli ve tadımlık. Öneri ile izlenen güzel şeyler. Hakan'dan bana, benden size...

Bir de şu ara yoğunluklu olarak Doctor Who izliyorum. 4. sezondayım. İlk sezonda Christopher Eccleston'a hayran kalsam da David Tennant bir başka!

2017 umarım daha dolu dolu olacak. İyi seneler!

Bengü.


2 yorum:

  1. 2016'da ben de 30 kitapta kaldım ama benimkilerin yarısından çoğu çizgi roman :)) Sen gene bayağı iyi okumuşsun. Hatta izlemişsin! Bu yıl... pardon, geçen yıl toplasan toplasan 4-5 film anca seyretmişimdir. Kamera hayallerin gerçek olur umarım. Nice senelere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç yoktan iyidir diyorsun:) Hep beraber nice senelere!

      Sil